דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רקע על עיצוב תעשייתי 

מאת    [ 02/07/2012 ]

מילים במאמר: 363   [ נצפה 1787 פעמים ]

כיום כמעט כל מוצר הינו תוצר של עיצוב תעשייתי שכן, מדובר בתחום רחב ביותר שנמצא מסביבנו בכל שעות היממה, זה יכול להיות עט שאנו מחזיקים וכותבים בו או במכונת הצילום, עיצוב תעשייתי זהו עיצוב של מוצרים שנועדו לתעשייה, כאשר ישנם מעצבים דגולים וידועים שכל מוצר שהם מעצבים הינו יקר ביותר כמעט כמו יצירת אמנות של ממש.

בעיצוב תעשייתי בניגוד לאמנות טהורה, יש לתת דגש גם על הפרקטיקה ולא רק על היצירתיות, שכן הרעיון הוא כי המוצר ישווק בסופו של דבר אל הצרכנים ולא יישאר במוזיאון ולכן, לעתים הרבה יותר קשה לעצב מוצר תעשייתי מאשר אמנותי שכן, יש מגבלות מסוימות אשר דורשות מהמעצב להישאר במסגרת מסוימת.

העיצוב התעשייתי הפך להיות פופולרי מאוד בשנים האחרונות וכך ניתן לראות אפילו פריטים כמו מקרר, טוסטר מעוצבים עד הפרט האחרון ועדיין מאוד שימושיים ונוחים, שכן מעצב תעשייתי מוצלח צריך ליצור את השילוב האידיאלי בין האמנות שבעיצוב לבין השימושיות שלו בפועל כדי שזה יהיה מוצר שיימכר ברווח.

לימודי עיצוב תעשייתי

ישנם מספר מוסדות בארץ אשר בהם ניתן ללמוד את תחום העיצוב התעשייתי, חלקם לתואר אקדמאי וחלקם לתעודה, כאשר הענף מציע לכל אחד את הנישה העיצובית המתאימה לו, כך למשל מי שאוהב מכוניות יוכל לעצב אותן ולהיות שותף בכל החלטה עיצובית עד אשר המכונית תהיה מוגמרת ותצא למכירה.

לימודי העיצוב התעשייתי נמשכים לרוב על פני תקופה של שלוש עד ארבע שנים, ובאם זהו התחום שאתם חושבים לעסוק בו, כדאי תמיד לגשת לפגישת יעוץ במוסד האקדמאי בו אתם שוקלים להתחיל את הלימודים, בכדי שתוכלו לוודא כי במידה ותרגישו אחרי כמה שיעורים שזהו לא המקצוע עבורכם תוכלו לקבל את כספכם חזרה.

עלות הלימודים

שכר הלימוד בתחום העיצוב התעשייתי משתנה ממוסד לימודים אחד לשני כאשר יש לזכור כי בניגוד למקצועות עיוניים, כאשר מדובר בעיצוב, עלות הלימודים אינה מסתכמת בשכר הלימוד בלבד, אלא, יש להוסיף גם את מחירם של כל חומרי העיצוב שיש לרכוש כדי לבצע את כל עבודות הפרויקטים המוטלים על הסטודנטים במסגרת הלימודים.

במרבית מוסדות הלימוד ניתן להגיש בקשה למלגה, כמו גם להצטרף לאחד מהמלגות המוצעות דרך התאחדות הסטודנטים וכך להקל על עצמכם עם עלות שכר הלימוד, כאשר קיימות מלגות שקשורות באופן ישיר לתחום האמנות ובמסגרתן מעבירים שיעורי ציור ואמנות לאנשים קשישים וכך תורמים לקהילה מצד אחד ומקבלים את המלגה אשר הופכת את רעיון הלימודים לאפשרי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב